Van Zuid naar Noord - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rienk Prins - WaarBenJij.nu Van Zuid naar Noord - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rienk Prins - WaarBenJij.nu

Van Zuid naar Noord

Blijf op de hoogte en volg Rienk

21 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Vanuit het heerlijk warme Taupo een update over de reis vanaf Lumsden. Vorige week dinsdag heb ik Frido gedag gezegd. We zijn op zijn werk bij een schapenbedrijf wezen kijken, indrukwekkend om de honden aan het werk te zien en de efficiëntie van het werken met de schapen.
Terug in Queenstown heb ik de Nevis Bungey gedaan, 134 meter!! Ging mooi. Na de stad onveilig gemaakt te hebben, konden we het niet laten een Fergburger te halen.
Om 8 uur de volgende morgen zat iedereen weer netjes in de bus naar Christchurch, dit heb ik niet gehaald die dag. Onderweg ben ik er af gehopt om bij Campbell zijn bedrijf te kijken. Een Nieuw-Zeelandse boer bij Ashburton die 700 koeien melkt in een 60-stand rotorstal. Dan valt het melken om half vijf 's ochtends toch wat tegen.
Waar wij in Nederland proberen het water van het land te krijgen, zo zijn ze in Nieuw-Zeeland bezig om het water op het land te krijgen, leuk om te zien. We zijn de omgeving rond gereisd o.a. een bedrijf met 8 robots en beweiding. Liep nog niet helemaal.
De groep was inmiddels al in Wellington aangekomen, om de tijd in te halen ben ik met een binnenlandse vlucht van Christchurch er na toe gevlogen. Een winderige stad onderaan het noorder eiland.
Gauw naar Taupo, mooie stad aan een groot meer. Heerlijk weer, mooie plek om een skydive te doen. Een geweldige ervaring. In de omgeving zijn er veel bergen, watervallen en wandeltochten. Morgen 5.30 uur gaan we met de bus naar een berg om een wandeling te doen. Ben benieuwd.

  • 21 Januari 2013 - 18:35

    Stephanie:

    Skydive is gaaf hè! En dan ook nog een fantastisch uitzicht!! Lekker je eigen plan aan het trekken, heerlijk die vrijheid! Geniet ervan!!

  • 22 Januari 2013 - 15:22

    Broer Konijn:

    Zo jochie,
    De tijd vliegt (maar als je met maar naar de zin hebt). Zoals Harry al schreef is de beurs in Assen goed verlopen en zal, bij terugkomst op kantoor, je oude stoel bezet zijn.......tja wij moeten ook verder!
    Ik hoop dat je nog een mooie tijd daar hebt en veel spannende dingen beleefd.......en mocht je bekenden van mij tegenkomen, doe ze de groeten van mij.

    Broer Konijn

  • 23 Januari 2013 - 10:35

    Frido:

    hoi rienk!

    Woh hee! goed bezig! ff skydive! leuk ja!
    hier gaat het prima!
    leuk dat je geniet van alles en veel plezier hebt met de rest van de busgroep!

    ff wknd weer visite een vriendin van mijn zus kwam hier met vrienden, was gezellig! ff 7 uur aan het lopen geweest bij te Anau. was lachen!

  • 25 Januari 2013 - 16:26

    Robert En Ellen Van De Ven:

    Hoi Rienk

    Leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen !
    En super wat je allemaal meemaakt !

    groet uit de sneeuw , Robert en Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rienk

31 december vlieg ik op Christchurch, Nieuw Zeeland. 13 maart hoop ik vanaf Perth, Australië de terugreis aan te vangen. De invulling heb ik één week voor vertrek nog niet compleet. Wel kreeg ik onlangs een tip toch een slaapzak mee te nemen voor de hostels. Mochten er meer tip zijn dan houd ik me aanbevolen.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 9025

Voorgaande reizen:

31 December 2012 - 15 Maart 2013

Rondreis Nieuw-Zeeland & Australie

Landen bezocht: