West Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Lumsden, Nieuw Zeeland van Rienk Prins - WaarBenJij.nu West Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Lumsden, Nieuw Zeeland van Rienk Prins - WaarBenJij.nu

West Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Rienk

14 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Lumsden

De tijd vliegt hier voorbij, hoog tijd om een stukje op de site te zetten. In de korte tijd dat ik op het eiland rondreis heb ik al heel veel verschillende invloeden mogen zien en ervaren.
In Kaiterireri was het over de 30 graden, heerlijk zonnig weer. Met een groepje zijn we daar wezen kajakken om het Abel Tasman Park. Hele mooie natuur en prachtige stranden, op een prive strand hebben we de Kaka geleerd.
Via Westport en Lake Mahinapau zijn we naar Franz Josef gereden. Zo mooi het weer in Kaiteriteri was, zo beroerd was het in Franz Josef. De helikoptertour naar de gletsjers ging om de regen niet door. Ook de reis naar Wanaka werd door de eerder gevallen regen wat bemoeilijkt. Een deel van de weg op onze route was weggespoeld. Hierdoor konden we pas laat in de middag verder naar Wanaka. Om de tijd te doden zijn we naar een haventje gereden. De plaatselijke friettent bij een haventje vond het minder erg dat onze bus even moest wachten.
Vanuit Queenstown ben ik nu bij Frido, een oud huisgenoot. Met hem ben ik gisteren naar het meest zuidoostelijke puntje van Nieuw-Zeeland gereisd en hebben we pinguins gespot!
Omdat foto's meer zeggen dan vele woorden, zal ik proberen deze te uploaden.

  • 14 Januari 2013 - 10:26

    Yvonne:

    Hoi Rienk,

    Wat een prachtige foto' allemaal, erg mooi, en leuke verhalen!
    Ik denk haast dat iedereen hier wel jaloers op je is!
    Heel veel succes verder en veel plezier tijdens je reis!

    Groetjes Yvonne

  • 14 Januari 2013 - 16:42

    John:

    Hey rienk,
    We gaan je de 25 jan missen, maar ik lees allemaal mooi ervaringen. Ge nier er maar goed van het is zo weer voorbij.
    Groetjes else John

  • 14 Januari 2013 - 19:59

    Stephanie:

    Rienk,

    We gaan je inderdaad missen de 25e! Ik had er graag bij willen zijn om ja de Haka te zien doen! Onvergetelijk lijkt me dat! Geniet van alles daar, wij genieten bier allemaal met je mee in ieder geval!

    Groetjes,
    Stephanie

  • 15 Januari 2013 - 10:30

    Frido:

    Hoe was je bungee ?
    door de bomen raggen aan de kabel was lachen! vooral op z'n kop was errug lachen!
    die lange gaan echt hard!

    die pinguin foto is gaaf!
    (gelukkig heb je er alleen een foto op gezet waar er een draad tussen mij en de stieren zit.... anders krijg ik allemaal van die reacties dat ik weer eens onverantwoord bezig ben ;)
    veel plezier!

  • 18 Januari 2013 - 17:13

    Harry Nijborg:

    Hoi Rienk

    Wat een beleveninssen. Wij hard werken op de beurs in Assen.
    Wel een aardig kontrast trouwens. Ook veel leuke nieuwe mensen en bestaande klanten tegen gekomen.
    Was erg gezellig.
    Jouw verhalen doen me denken aan de jungle in Suriname.... maar wel totaal anders he.

    groet Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rienk

31 december vlieg ik op Christchurch, Nieuw Zeeland. 13 maart hoop ik vanaf Perth, Australië de terugreis aan te vangen. De invulling heb ik één week voor vertrek nog niet compleet. Wel kreeg ik onlangs een tip toch een slaapzak mee te nemen voor de hostels. Mochten er meer tip zijn dan houd ik me aanbevolen.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 9032

Voorgaande reizen:

31 December 2012 - 15 Maart 2013

Rondreis Nieuw-Zeeland & Australie

Landen bezocht: