Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rienk Prins - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rienk Prins - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Rienk

15 Februari 2013 | Australië, Sydney

De reis gaat verder op het vaste land. Een week tijd is maar kort om heel Tasmanie over te komen. Het was erg leuk om het eiland te zien. Net als Nieuw Zeeland is er veel verschil in het klimaat op het eiland. De regen komt vanaf het westen overwaaien, door de bergen komt er minder in het oosten. Daar is het zonniger, warmer en droger.
Op het eiland ben ik twee dagen bij een melkveebedrijf geweest, daarna heb ik een auto gehuurd en ben ik van het westen, Straham, naar het oosten, St. Helens en Swansea, gereden. Op een klein ongelukje na, ging dat allemaal mooi.
Op zaterdag ben ik vanaf Launceston terug gevlogen naar Melbourne. De auto stond al klaar, 's avonds ben ik al bij een Nederlandse familie in Leongatha. Ze zijn op zoek naar een boerderij in de buurt. Samen zijn we bij een aantal boerderijen wezen kijken. Het is mooi om zo rond te kijken. Leongatha is de melkveestreek van Australië, dat is door de vele rotor-stallen goed te zien. Jammer dat het al een tijd droog is en het gras geel is nu.
Via Canberra, de hoofdstad van Australië, kom ik uiteindelijk in Sydney aan. De auto moet in het centrum ingeleverd worden, hier had ik van te voren niet aan gedacht. Maar 's middags is het best druk in Sydney, kom uiteindelijk net op tijd binnen.
Het hostel ligt mooi midden in de stad, goed uitgangspunt naar alle bezienswaardigheden.
Mochten jullie nog tips/aanbevelingen hebben voor activiteiten in Sydney en Cairns dan houd ik me aanbevolen.

  • 15 Februari 2013 - 09:22

    Jeamba En Monique:

    snorkelen, cape tribulation, watervallen, Lake Eacham,outback, och je hebt tijd te kort hier Rienk.
    We horen wel wanneer je bij ons binnenwipt. Amuseer je in Sydney. De bleu mountains zijn erg mooi en je moet op Bondi beach zijn geweest.
    Tot gauw in t groene tropische Queensland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rienk

31 december vlieg ik op Christchurch, Nieuw Zeeland. 13 maart hoop ik vanaf Perth, Australië de terugreis aan te vangen. De invulling heb ik één week voor vertrek nog niet compleet. Wel kreeg ik onlangs een tip toch een slaapzak mee te nemen voor de hostels. Mochten er meer tip zijn dan houd ik me aanbevolen.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 9028

Voorgaande reizen:

31 December 2012 - 15 Maart 2013

Rondreis Nieuw-Zeeland & Australie

Landen bezocht: