Australië - Reisverslag uit Purrumbete South, Australië van Rienk Prins - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Purrumbete South, Australië van Rienk Prins - WaarBenJij.nu

Australië

Blijf op de hoogte en volg Rienk

28 Januari 2013 | Australië, Purrumbete South



Na bijna vier weken Nieuw-Zeeland heb ik de oversteek naar Australië gemaakt. Nieuw-Zeeland is een prachtig land met ongekende uitzichten. De laatste dagen waren bijzonder. Te meer omdat ik geen wandelaar ben, maar wel 18 km door de bergen heb gelopen. Het weer en de uitzichten waren prachtig. Mount Doom beklimmen ging net te ver maar de tocht was het zeker waard. Rondom Taupo zijn er ook veel andere activiteiten te doen, we zijn bij een waterval wezen kijken en ben met de raft van een 7 meterse waterval afgekomen.
De aardschil is op sommige plekken op het noordereiland minder dik waardoor er warmwater stomen en borrelde (modder)baden op het eiland zijn. Rotorua heeft van deze baden, die in de wind, nogal ruiken. Gelukkig stond onze hostel aan de goede kant. Ons diner werd die avond door de Maori's verzorgt. Na een hele culturele happening, compleet met de haka en fysieke input konden we hongerig aanschuiven aan de maaltijd. Een heerlijke maaltijd met veel variatie, gelukkig waren het vleeseters.
Auckland is de laatste stop op het noordereiland. Bij het inchecken in het hostel waren er drie Groningers tegelijkertijd bij de balie. Kon ik nog even 'moi' zeggen en dat aan de andere kant van de wereld!
Tijd om souvenirs te kopen, verder dan een 'sweet as' trui ben ik echter niet gekomen. Je moet alle gewicht ook weer mee sjouwen... 'S avonds neem ik in de bar afscheid van wat er van de bus is overgebleven.

Om acht uur 's ochtends, zaterdag 26 januari land ik in Melbourne. Australian day! Val weer met mijn neus in de boter. Heel de stad is versierd en er is een grote optocht gaande. Met een Nederlands meisje loop ik door de stad en verbazen we ons over de hoeveelheid mensen na een aantal weken Nieuw-Zeeland. Australian day is een nationale feestdag met veel vuurwerk en grote activiteiten. We vanuit het hostel heen te kijken en drinken gezellig een biertje mee.
Vanmorgen ben ik door een schoonvader van Adam opgepikt van het treinstation in Melbourne en zijn we naar Adam zijn boerderij gereden, 2,5 uur zuidwest van Melbourne.
Hier help ik mee en probeer de rest van de reis wat uit te stippelen. Volop avontuur dus. Er was hier een klein bosbrandje maar niet noemenswaardig, het is wel erg droog. Ze hopen op een staartje regen uit het noordwesten, daar is relatief veel regen gevallen afgelopen week.
Deze week zal ik (waarschijnlijk) voornamelijk op de boerderij zijn.

  • 28 Januari 2013 - 08:25

    Adriaan Bregman:

    hey rienk,

    leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! hopelijk kun je een beetje tegen de hitten en droogte in aussie! hier is het na twee weken winter weer dooi. veel pleziier en ik kijk uit naar je volgende verslage

    moi

  • 28 Januari 2013 - 08:57

    Trudy:

    Vleeseters???......het waren kannibalen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rienk

31 december vlieg ik op Christchurch, Nieuw Zeeland. 13 maart hoop ik vanaf Perth, Australië de terugreis aan te vangen. De invulling heb ik één week voor vertrek nog niet compleet. Wel kreeg ik onlangs een tip toch een slaapzak mee te nemen voor de hostels. Mochten er meer tip zijn dan houd ik me aanbevolen.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 9024

Voorgaande reizen:

31 December 2012 - 15 Maart 2013

Rondreis Nieuw-Zeeland & Australie

Landen bezocht: