Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rienk Prins - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rienk Prins - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Rienk

24 Februari 2013 | Australië, Cairns


De een na laatste stop van de rondreis. Sydney was mooi, maar is uiteindelijk ook maar gewoon een grote stad. De ligging, temperatuur en stranden zijn mooi, maar na een aantal dagen had ik het meeste wel gezien. Van de Nieuw-Zeeland rondreis kende ik nog iemand, daar heb ik opgetrokken. Ook mijn achterneef woont in Sydney, het is leuk om met de 'locals' op te trekken. Met hem ben ik naar het strand, een bierproeferij, bijbelstudie en wat bezienswaardigheden geweest. Op zondag mocht ik aanschuiven bij een diner, geheel verzorgd door zijn schoonouders. Naar de maaltijden die ik gewoon ben te eten hier, was het een hele verandering. De hele tafel stond vol met lekker etenswaar.
Maandagavond met het vliegtuig naar Cairns gevlogen. Het was al laat toen ik bij het hostel aankwam, zat niet veel anders op dan te gaan slapen. De volgende morgen ontmoette ik Ian in de lobby, hij staat te wachten op een busje om een duikcursus te volgen. Dat leek mij ook wel wat, dus vraag ik de chauffeur of er niet nog een plekje vrij is. Dat is geen enkel probleem, zo zit ik 15 minuten later al in de schoolbanken om de theorie van het duiken te leren.
Dinsdag en woensdag is het afwisselend theorie en praktijk in het zwembad bij het klaslokaal. Ook wordt ik medisch helemaal doorgelicht, verkeer in een blakende vorm, vertelde de mevrouw mij. Wel had ze een trapje nodig om de hoogte te meten.
De toets wordt met 50 goed uit 50 gehaald, ben ik nog steeds wel wat trots op...
Woensdagmorgen worden we vroeg opgehaald voor een 3 daagse boottocht naar het Great Barrier Reef, een drie uur durende vaart vanaf Cairns. Ze maken het de duikers makkelijk door bij de verschillende koralen te stoppen. We zitten op een rustige boot met maar 12 duikers, een week ervoor hadden ze 30 man.
Voor de opleiding moeten we 4 duiken met verschillende handelingen in het open water verrichten. 'S middags doen we er al 3, mooi werk zo in open zee. De temperatuur van het water was rond de 28-29 graden, aangenaam voor het duiken.
De volgende morgen hebben we de laatste duik als leerling en mogen we ons om 10 uur gecertificeerd beginnend duiker noemen. 'S avonds staat een duik tussen de haaien op het programma, bijzonder om te zien dat er dan hele andere vissen actief zijn.
Met vier anderen besluit ik de Advanced cursus ook gelijk te doen. Je mag dan tot 30 meter diep duiken en je moet wat extra vaardigheden tonen.
Zaterdagmiddag, bij het aanvangen van de terugvaart ben ik twee diploma's, 422 duikminuten en een heel ervaring rijker.
Nu heb tot donderdag de tijd om de rest van Cairns en de omgeving te onderzoeken. Momenteel is het hier rond de 32 graden met een luchtvochtigheid van 80%, is mij verteld. Het zweten lukt hier wel aardig.

  • 24 Februari 2013 - 09:55

    Stephanie:

    Wat gaaf!! En zo doe je ineens heel wat anders als je aanvankelijk had gedacht... Dat is zo mooi aan het reizen! Mooie duikfoto's. Krijg meteen kriebels om op vakantie te gaan... Veel plezier nog!

  • 24 Februari 2013 - 18:10

    Hendrie Tuinstra :

    Leuk man om een keer te duiken,dus je Hebt nu ook je zwemdiploma gehaald, dat werd ook een keer tijd. Dus je weet nu ook wat zweten is. Nog veel plezier daar

  • 25 Februari 2013 - 01:01

    Jan-Gerson:

    Mooi verhaal Prins

    Lijkt mij een hele belevenis om eens tussen de haaien te duiken. beetje adrenaline komt er vast wel bij kijken denk ik. Maare, goed bezig! Geen halve vrachtjes zo te zien. Gewoon ook meteen de Advanced cursus gedaan, toemaar weer.

    Het beste daar gewenst! En succes nog met het vervolg van de reis!

    gr. Jan-Gerson

  • 25 Februari 2013 - 17:14

    Elise:

    Hey Rienk,

    Wat gaaf allemaal!! Bijzonder he die andere wereld onder water! Veel plezier nog op al je avonturen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rienk

31 december vlieg ik op Christchurch, Nieuw Zeeland. 13 maart hoop ik vanaf Perth, Australië de terugreis aan te vangen. De invulling heb ik één week voor vertrek nog niet compleet. Wel kreeg ik onlangs een tip toch een slaapzak mee te nemen voor de hostels. Mochten er meer tip zijn dan houd ik me aanbevolen.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1914
Totaal aantal bezoekers 9018

Voorgaande reizen:

31 December 2012 - 15 Maart 2013

Rondreis Nieuw-Zeeland & Australie

Landen bezocht: